11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etik ve politik kavram ve sorular hakkında akademik donanıma sahip olacaklar
  • Etik ve politik kavram ve sorular üzerine eleştirel düşünebilecekler
  • Özgürlük, adalet, tolerasyon, anayasal demokrasi, kozmopolitanizm ve insan hakları gibi kavramları eleştirel bir gözle değerlendirip tartışabilecekler
  • Klasik ve çağdaş kuramsal ve pratik meseleleri değerlendirebilecekler
  • Avrupa’nın ve modernliğin politik ve düşünsel temellerini yorumlayabilecekler
  • Yapılan grup çalışmaları yardımıyla edinilen bilgileri başkalarıyla diyaloğa girerek paylaşma yeteneği kazanacaklar
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 Özgürlük Teorileri I Isaiah Berlin, “Two Concepts of Liberty”,
3 Özgürlük Teorileri II Hannah Arendt, “What is Freedom?”; Hannah Arendt, The Human Condition, (University of Chicago Press, 1998), 175247
4 Anayasal Demokrasi ve Adalet I John Rawls, Political Liberalism, (Columbia University Pres, 2005)Rainer Forst, “Liberalism, Communitarianism and the Question of Justice” Contexts of Justice, (Berkeley: University of California Pres, 2002).
5 Anayasal Demokrasi ve Adalet II Jürgen Habermas, “Struggles for Recognition in the Democratic Constitutional State”
6 Liberal Tolerasyon John Gray, “Liberal Toleration” Two Faces of Liberalism (New York: New Pres, 2004).
7 Tolerasyon ve Tanınma Politikası Anna Elisabetta Galeotti, “Toleration Reconsidered”, “Toleration and Identity Politics” “Toleration as Recognition”, (Cambridge: Cambridge University Press, 2002).
8 Ödev
9 Sivil İtaatsizlik: Rawls ve Habermas
10 Sivil İtaatsizlik II: Arendt Hannah Arendt, “On Civil Disobedience”, The Crises of the Republic, (Harcourt Brace, 1972), 49102.
11 Kozmopolitanizm I: Kantçı Bakış ve Arendt Kant, “Perpetual Peace” Kant’s Political Writings, (Cambridge University Press, 1996); Arendt, Origins of Totalitarianism, (New York: Schocken Boks, 2004).
12 Kozmopolitanizm II Seyla Benhabib, The Rights of Others, (Cambridge University Pres, 2007).
13 Kozmpolitanizm III Jacques Derrida, On Cosmopolitanism and Forgiveness (London: Routledge, 2001)
14 Ödev 2
15 Dersin genel değerlendirmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarida belirtilen eserler.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
184

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010